Pages

Tuesday 20 August 2019

MAJLIS BERBUKA PUASA DAN KEBAJIKAN DI PDK 17 MAY 2019


Hi and Assalamualaikum wbt..
Maafkan Ak/sis sebab lama tak update blog sis ni. Maklum sis diserang lagi sekali dengan penyakit M. Ni baru sis berkesempatan nak update blog sis yang dah lama x update ni. Okay pada bulan puasa yang lepas pada 17 May 2019,sis telah berkesempatan untuk pergi ke satu majlis beramah mesra bersama- sama anak- anak kurang upaya bertempat di PDK MERU KLANG. Acara beramah mesra seta berbuka puasa bersama anak - anak syurga ini. 

Sepetang bersama meraka banyak mengajar sis betapa tulusnya hati mereka, betapa kuatnya hati ibu -bapa mereka dalam membesarkan anak-anak syurga ini. Sesungguhnya syurga untuk mereka semua. Anak- anak ini tidak diminta dilahirkan sedemikian rupa, jadi mereka memerlukan sokongan untuk hidup begitu juga dengan ib-bapa mereka. kita seharusnya memeberi bantuna dan sokongan. Kadang- kadang mereka juga memerlukan pertolongan namun dengan cemuhan dari pihak luar menyukarkan bantuan dan sokongan untuk anak-anak ini.

Walaupon sis pergi sekejap, namun sis dapat selami hati ibu- bapa anak-anak ini. Mereka hanya mahukan anak mereka mendapat sokongan/bantuan yang diperlukan. Juga kita sebagai orang luar janganlah memandang dengan pandangan yang tidak elok. Siapa yang mahu anak-anak mereka dilahirkan sebegitu rupa. Impian setiap ibu -bapa adalah anak yang sempurna.




Ni masa sis sedang mencanting batik.




 Imran -Seorang anak Autism. Sangat gemar melakukan kerja rumah, tidak perlu disuruh. Hanya diaajar beberapa kali oleh ibunya. Semasa gambar ini diambil Imran dan keluarga baru sahaja sampai di Malaysia setelah bercuti di negara Balkan


Akhir kata dari sis, kita manusia yang tidak sempurna jangalah sesekali kita berbanggan dengan apa yang kita ada. Bersyukur apa adanya, bantulah yang memerlukan. sesungguhnya itulah bekalan untuk kita nanti. Assalamualaikum wbt


JagA DirI HiDuP BaIk-BAiK ^_^

0 comment budak cute:

Post a Comment