Pages

Sunday 18 November 2012

Do anything for SAVE GAZA!!!!




Assalamualaikum wbt to all reader(s).
Hopely you guys in a good condition, Inshaallah.
Agak lama jugak AK tak menghupdatekan blog AK yang dah berhabuk nie.
Huhuhuhhuh,bukan ape, AK busy dengan kerja. Sebab tulha AK lama tak menulis lagi.


Hurm,hari ini baru terbuka hati AK nak kembali menulis. Bukan apa sepanjang AK tak menulis, AK rasa tak ada apa-apa yang menarik untuk dikongsikan bersama. Umumnya semua reader's tahu mengenai kekejaman ZIONIS kan? Boleh dikatakan setiap hari dalam media massa ada melaporkan mengenai perihal ini kan?
Kadang-kadang AK rasa macam nak terbang jea pergi GAZA, nak tolong saudara seislam AK. Tak sampai hati AK nak tengok kekejaman yang dilakukan oleh zionis. Yang paling AK tak boleh tahan,pabila melihat kekejaman yang dilakukan keatas kanak-kanak,wanita dan juga golongan tua.


Kenapa semua ni berlaku??? Mungkin kerana mereka takut dengan golongan kanak-kanak palestin yang mampu menghafal 30 juzuk AL-QURAN NUL KAREEM??
Mungkin juga mereka takut dengan golongan wanita MUSLIM PALESTIN yang mana sangat subur.Yakni mereka sangat tabah dalam menghadapi segalanya. Mereka tidak kisah jika anak mereka MATI SYAHID, malah mereka sanggup melahirkan lebih ramai pejuang muslim. Dalam satu artikel yang AK pernah baca, Wanita Palestin sangat tabah dan mereka tidak menyesal jika anak mereka meninggal dunia, kerana kekejaman ISRAEL, malah mereka sanggup melahirkan lebih ramai anak untuk menjadi pejuang muslim. Walaupun kehidupan mereka penuh dengan kesusahan dan keperitan, namun mereka sentiasa bersyukur kepada ALLAH.  Saudara kita disana sangat menyanjungi usaha-usaha yang dilakukan oleh negara yang bersimpati terhadap kesusahan mereka.


Dalam serba kekurangan itu, anak-anak mereka bersekolah ,walaupun dalam serba kekurangan. Malah anak-anak yang kurang upaya juga dihantar ke sekolah agar mereka dapat belajar. Seseungguhnya mereka sangat mementigkann ilmu pelajaran.  Tanah di Gaza juga amat subur. Apa sahaja yang mereka lakukan mendapat manfaatnya. 
Inilah yang dikatakan rahmat yang esa. Meraka tidak pernah mengeluh, tapi semakin kuat iman dan hati mereka dalam menempuh kehidupan yang perit. Mungkin ini adalah NERAKA bagi kita, tapi bagi saudara kita disana, itulah syurga mereka. Walaupun telinga mereka sering dihujani dengan bunyi-bunyian yang kuat seperti bom,peluru berpandu,namum mereka masih bersyukur kerana masih diberi peluang untuk menjalani kehidupan dan masih bernafas untuk melihat segala kekejaman yang dilakukan oleh ISRAEL.
Awal minggu ini sekali lagi kita dikejutkan dengan KEKEJAMAN yang dilakukan oleh ISRAEL.
Sayu hati AK apabila melihat gambar seorang ayah melihat JENAZAH BAYI PEREMPUANNYA, yang meninggal dunia dalam KEADAAN JENAZAH YAN TERSENYUM SEOLAH-OLAH SEDANG TIDUR. ALLAHUAKBAR 3X.
AK rasa sedih sangat apabila acap kali akhbar dan berita menyiarkan gambar anak-anak kecil yang terbunuh dalam serangan demi seranga yang ZIONIS lakukan.
ALLAHUAKBAR!!!!
SEMOGA SAUDARA ISLAM KITA SENTIASA TABAH.


Jom kita tengok gambar-gambar kekejaman ZIONIS :-





kasih seorang ayah.. ALLAHUAKBAR!!!




Jenazah Adik Waleed di bawa ayahnya untuk dikebumikan.
ALfatihah.




 kenapa bayi ini yang menjadi mangsa??


Imej yang mendapat liputan dunia.




Jenazah HANEN TAFESH diratapi oleh keluarganya.

Semoga meraka ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.






Akhir kata, DO ANYTHING FOR GAZA!!!!
HOPELY THERE WILL BE PEACE IN GAZA SOMEDAY INSHAALLAH.
AMIN.




JagA DirI HiDuP BaIk-BAiK ^_^

0 comment budak cute:

Post a Comment